درمان عفونت چشم

طول درمان عفونت چشم چقدر است ؟  بهترین روش درمان عفونت های چشمی کدام است ؟ علائم عفونت چشم چیست ؟

باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و  میکروارگاسم ها همگی  می توانند نواحی اطراف چشم را  تحت تاثیر قرار دهند . عفونت چشم می تواند  تمام نواحی  قرنیه، پلک ها،  غشای  نازک  جلوی  چشم را  تحت تاثیر قرار دهد . لازم است  با بروز عفونت چشم هر چه سریعتر اقدامات درمانی انجام  شود، تا علائم شدید  تر نشود .

درمان عفونت چشم

علائم عفونت چشم

احساس درد در نواحی چشم ها

قرمز  شدن  چشم ها

متورم شدن چشم ها

حساس شدن چشم ها به نور

اختلال در دید

ایجاد ترشحات در نواحی اطراف چشم

خشک شدن چشم ها

اشک آلود شدن چشم  ها و…  همگی  می تواند به دلیل بروز عفونت چشم  دیده شوند .

شما می توانید برای مراجعه و مشاوره با دکتر ماریا شارع پور جراح و متخصص چشم در ساری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید . شماره ی تماس :

انواع عفونت چشم و علل ابتلا به آن

عفونت های ویروسی چشم

این نوع عفونت  علاوه بر قرمزی چشم، ممکن است در مواردی  سبب بروز تبخال های چشمی نیز شود، دلیل بروز این نوع  تبخال ها ویروس هرپس سیمپلکس می باشد .

التهاب ملتحمه

التهاب ملتحمه یا همان چشم صورتی  نوعی دیگر از عفونت های چشمی هستند . بیشتر این نوع عفونت  بر سطح داخلی پلک و  سفیدی چشم  ها دیده می شود .  التهاب ملتحمه  بیشتر در کودکان بروز می کند .

عفونت های داخلی چشم

زمانی که  عفونت در نواحی داخل  چشم نفوذ پیدا کند،  لازم است تا جدی گرفته شود و  هر چه  سریعتر  برای جلوگیری از پشرفت اقدامات درمانی  انجام شود .  در صورت عدم  درمان  به موقع  حتی ممکن است فرد نابینا  هم شود . عفونت های داخلی  چشم  بیشتر بر اثر  جراحی  های چشمی  و  یا وارد شدن  جسم تیز در داخل چشم بروز پیدا می کنند .

این ها تنها تعدادی از  عفونت های چشمی  بودند  که بیان شد، بسته به نوع عفونت  لازم است اقدامات درمانی انجام شود .

بهترین روش درمان عفونت چشم

در صورتی که عفونت در مراحل اولیه خود باشد، می توان با کمک  روش های درمانی ساده، درمان  را انجام داد، اگر  عفونت چشم پیشرفت نکرده باشند می توان  با کمک قطره های آنتی بیوتیکی  چشم و پماد های آنتی بیوتیکی  درمان را انجام داد .

لازم به ذکر است که بیشتر عفونت های چشمی ویروسی هستند و بعد از مدت کمی درمان می شوند . اما در صورتی که  این عفونت ها شدید  باشند لازم است تا  با توجه به نظر متخصص چشم قطره های ویروسی چشم تجویز گردند .

دکتر ماریا  شارع پور متخصص چشم در مازندارن  بعد از بررسی کامل  بیمار و معاینات  لازم   دارو های لازم را برای بیمار تجویز می کنند  تا هر چه سریعتر   علائم عفونت چشم از بین بروند .

خلاصه مطلب

در آخر می توان به عنوان خلاصه ای از مطالب بیان کرد،  عفونت های چشمی انواع مختلفی دارند، که بنا بر  تشخیص متخصص چشم لازم است  روش های درمانی انجام شوند .  در صورتی که  عفونت در مراحل اولیه خود  باشد  می توان  با استفاده از روش های درمانی ساده  درمان را انجام داد، اما اگر این عفونت ها پیشرفت کرده  باشد و  تا  نواحی داخلی چشم  نفوذ  پیدا کرده باشد،  ممکن  سبب نابینایی فرد نیز شود .

7 + دوازده =