بیماری تیروئید چشمی

بیماری تیروئید چشمی  شاید  برای خیلی از افراد  نا آشنا باشد ، دلیل آن هم در این است که در بین افراد شایع نیست  هر چند که شایع ترین بیماری حدقه محسوب می گردد . آشنایی با این بیماری اهمیت دارد ، زیرا  عوارض بعد از آن بسیار خطرناک است  ، به همین دلیل دکتر ماریا شارع پور متخصص چشم در ساری در ادامه به بررسی اهمیت این موضوع می پردازند .

بیماری تیروئید چشمی

بیماری تیروئید چشمی چیست؟

در حقیقت بیماری تیروئید چشمی یک بیماری خود ایمنی است، یعنی سیستم ایمنی بدن بر ضد خود بدن فعال می شود، بررسی این موضوع را بهتر است به دو قسمت تقسیم کنیم ، مرحل اول قسمتی از بیماری است که خود بیماری را درگیر می کند و قسمت دیگر آن  درگیری چشم  و درگیری های پوستی است که این بیماری ایجاد می کند .   در نتیجه  مجموعه ای از علائم مختلفی را در ارگان های مختلفی درگیر می کند .

پیش علائم بیماری تیروئید چشمی

تقریبا تمام افرادی که به بیماری تیروئید چشمی مبتلا هستند، تمام آن ها درگیری چشمی دارند، اما این درگیری چشم ممکن است خیلی در ظاهر واضح نباشد، درصد کمی از این افراد علائم بالینی پیدا می کنند .

از علائم شایع این بیماری بیرون زدگی چشم است ،  که خود دو فاز دارد، فاز اول به این صورت است که چشم حالتی التهابی پیدا می کند و فاز دوم تولید چربی و عضلات در ناحیه چشم می باشد .  تمام این موارد می تواند سبب باز شدن بیش از حد چشم، باز شدگی چشم ، بزرگی عضلات و  محدودیت حرکت چشم و حتی  دو بینی چشم شود .

قوز قرنیه

در نتیجه این بیماری در صورت عدم تشخیص به موقع ، سبب اختلال عملکرد چشم می شود  و می تواند منجر به نابینا شدن فرد ، دو بینی چشم و در آخر سبب ناراحتی فرد می شود ، یعنی چشم حالتی قرمز و متورم دارد که می تواند دردناک هم باشد .

حتی اگر تمام این موارد را هم در نظر نگیریم، چهره بیمار را می تواند به خطر بی اندازد .

بیماری تیروئید چشمی در کدام دسته از افراد شایع است ؟

این بیماری در هر سنی می تواند بروز کند،  اما در اطفال بسیار کمتر دیده می شود ، بیماری تیروئید چشمی در خانم ها بیشتر شایع است ، در آقایان این بیماری ناشایع است اما اگر دیده شود علائم بسیار شدید تر است  و در سن بالاتر رخ می دهد .

شما می توانید برای مراجعه و مشاوره با دکتر ماریا شارع پور جراح و متخصص چشم با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .شماره ی تماس :

درمان تیروئید چشمی

برای درمان  لازم است تا این بیماری هم توسط متخصص غدد و هم متخصص چشم مدیریت و درمان شود . زمان مراجعه در روند درمان بسیار اهمیت دارد ، قبل از اینکه راه درمانی انتخاب شود باید وضعیت تیروئید بیمار مورد بررسی قرار گیرد  و وضعیت تیروئید به حالت پایدار و کنترل شده برسد .

یک عامل بیرونی که این بیماری را به شدت مستعد و شدید می کند استعمال دخانیات می باشد ، لازم است  تا فرد دخانیات مصرف نکند تا این علائم را شدت نبخشد، دکتر ماریا شارع پور متخصص چشم در ساری بسته به شدت بیماری بسته به 6 ماه تا 1 سال  بیماری را پیگیری می کند تا توقف کامل صورت گیرد . بعد از توقف بیماری جراحی های لازم را انجام می دهند .

عوارض چشمی بیماری تیرویید چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
دکتر ماریا شارع پور

جراح و متخصص چشم، فوق تخصص جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی پلك، جراحی تومورها و بیماری های چشم. جراحی ناخنک چشم، درمان انواع بیماری های پلک از جمله گل مژهو برآمدگی پلک، عمل مجرای اشکی، جراحی آب مروارید، اصلاح عیوب انکساری چشم، لازک، لیزیک، پی آر کی، درمان خشکی چشم و پیر چشمی، رفع آلرژی های چشمی، درمان تنبلی چشم، تعیین شماره چشم، جراحی های زیبایی چشم و پلک از جمله خدمات دکتر شارع پور است.

18 − یازده =

Call Now Buttonتماس با دکتر شارع پور